יום שלישי, 25 באוקטובר 2016

איגוד האינטרנט שולל שימוש בסיומת קום העברית

איגוד האינטרנט הישראלי הודיע במסמך עמדה כי השימוש בסיומת האינטרנט קום איננה מומלצת. בעוד שדמיון צלילי אל הסיומת com האנגלית קיים, הטכנולוגיה עדיין רחוקה מלאפשר שימוש נקי מתקלות בסיומת מסוג זה.

ככל שהרשת גודלת, כך גם גדל מגוון הכתובות האפשרויות. סיומות מוזרות, קיצורים משונים וכדומה מציפים את המרחב האינטרנטי. כעת, איגוד האינטרנט הישראלי החליטה לפרסם מסמך עמדה השולל את השימוש בסיומת האינטרנט ".קום". בדומה לסיומות הפופולארית .com, .קום אומרה להיות סיומת אינטרנט לאתרים, אך האיגוד טוען כי מבחינה טכנולוגית, שימוש בסיומת עברית מסוג זה אינה מומלצת. התאימות בין .קום העברית לבין זו האנגלית אינה שלמה מבחינה טכנולוגית ושימוש בסיומת זו עלול לגרום לבעיות רבות, לדברי האיגוד. לעומת זאת, האיגוד אינו רואה כל בעיה עם רישום כתובת אינטרנט עבריות בעלות הסיומת com האנגלית.



"אל תשתמשו בסיומת .קום"

כבר ב2004 יושמה לראשונה תמיכה בכתובת אינטרנט בשפות שאינן אנגלית. האינטרנט, כידוע, פותח בארה"ב ובאופן טבעי כתובת האינטרנט הראשונות היו בעלות סיומת אנגלית. עם הזמן, והתפתחות הרשת, נכנסו לתמונה מדינות נוספות – ואיתן שפות חדשות. מערכת בשם IDN מבצעת המרה בדפדפן האינטרנט עצמו בין כתובת לא אנגלית אל כתובות אנגליות, וכך ניתן להשתמש במעין שמות כיסוי לכתובת אמיתיות. הכתובת בעברית מוחלפת בכתובת לאנגלית, והמשתמש מבחינתו צריך לזכור רק את הכתובת בשפתו שלו. בעוד ששיטה זו תקינה, החלפה של סיומת עברית לסיומת אנגלית עלולה לגרום בעיות. ה"תרגום" לאנגלית אינו מוכר ברשת הגלובאלית ומשתמשים עלולים להיתקל בבעיות גישה לאתר.

קישורים מומלצים:


כתובת אינטרנט עברית היא רעיון מצוין בשביל בעלי אתרים המעוניינים בשם קליט עבור קהל משתמשים מקומי. עם זאת, במידה וקהל המשתמשים ייתקל בבעיות גישה אל האתר, מאמצי השיווק ירדו לטמיון. ייתכן ובעתיד תתאשר המרה של סיומות אינטרנט עבריות לסיומות אנגליות, והשימוש בדומיינים מסוג זה יעשה לפופולארי. עד שזה יקרה, ההמלצה שלנו היא לדבוק במה שעובד. השתמשו בכתובת אנגלית קליטה וחסכו לעצמם את כאב הראש, או ההפסד הכספי, שיגרם כתוצאה מבעיות טכניות במהלך התפעול של האתר. למרות הדמיון הצלילי בין הסיומת קום העברית לזו האנגלית, הדמיון הטכני עדיין רחוק מאיתנו.