יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

איך לפרסם את האתר שלך באינטרנט?


במאה העשרים ואחת יש כל כך הרבה אפשרויות, עד שאתם עלולים לטבוע בהן. לכן הכנו לכם מדריך קצר, ממוקד ולעניין – איפה אפשר לפרסם את עצמכם, את השירותים ואת המוצרים שאתם מספקים.

קודם כל נתחיל עם שיטות הפרסום המסורתיות
מאז שהגיעו וגעשו עלינו ימי 
הדיגיטל, נדמה כי עולם הפרסום הקונבנציונלי דועך והולך. אך למעשה, אין זה נכון – ואפילו להפך. לא רק שעולם המודפס לא נעלם, חלקים מסוימים ממנו אף צוברים תאוצה. וכל זה מדוע? מפני שעולם העסקים תוסס, דינמי ומשתנה. הרבה עסקים קמים, וחלקם לצערנו נופלים, והשינויים בתחום מחייבים גם את עולם הפרסום.

אז כיצד תפרסמו את העסק בעולם הפרסום המודפס? ראשית צרו לעצמכם תקציב פרסום מראש, וחלקו אותו בין הפרינט לדיגיטל. לאחר מכן הקצו לכל תחום את כמות הכסף הנחוצה לכם – מכרטיסי ביקור מעוצבים ועלוני מידע בדיוור ישיר, ועד פרוספקטים וקטלוגים מהודרים, ניירת לוגו עסקית ועוד. כל אלו ישמשו לא רק לצורכי מיתוג, אלא גם ליצירת לידים באמצעות פרטי ההתקשרות שעליהם. 
כמובן שתמיד תוכלו לפרסם גם במדיות מסורתיות נוספות, כגון עיתונות, טלוויזיה, שלטי חוצות ורדיו; אבל רק אם תקציב הפרסום שלכם יוכל לעמוד בכך. שלושת המדיות הללו יקרות יותר מהמדיות המסורתיות האחרות שהוזכרו למעלה.

ומה באשר לפרסום מקוון? גם כאן האפשרויות רבות לאינספור וצריך לדעת במה להתמקד. קודם כל חשוב שיהיה לכם אתר אינטרנט, ועל כך לא צריך להכביר מילים; בניית אתר היא האלף בית של עולם האינטרנט. אבל מעבר לכך, תצטרכו לוודא שלאתר שלכם יש חשיפה.

איך תעשו זאת?
ניתן לקדם את האתר במנועי חיפוש, אך זוהי משימה מתמשכת לטווח הארוך ועליכם לדעת מראש שאת התוצאות רואים רק לאחר שבועות או אף חודשים של עבודה. אם תרצו חשיפה מיידית יותר, תוכלו לשלב גם פרסום במנועי חיפוש, ולקבל פניות מגולשים ומלקוחות במהירות רבה יותר (כמובן שהכול תלוי בידע שלכם בפרסום ובניהול של קמפיינים כאלה; אם אינכם יודעים מספיק, כדאי שתתנו לאיש מקצוע לעשות זאת עבורכם). 
אבל לא חייבים להרחיק למחוזות שכאלה, כי גם חתימה שיווקית בדואר האלקטרוני – עם לוגו, קישור לאתר ופרטי התקשרות – יכולה לעשות מעט עבודת שיווק (כמעט כמו כרטיס ביקור וירטואלי). אם יש לכם זמן (או לחילופין – איש שיווק מיומן), גם פעילות ענפה ברשתות חברתיות, בפורומים ובבלוגים בהחלט נושאת תוצאות (בעיקר מן הפן המיתוגי, אך גם לצורכי פרסום וקידום).

לסיכום
אסטרטגיה שיווקית ופרסומית יעילה, צריכה להתחיל מתקציב מוגדר מראש, הנחלק בצורה הדרושה בין כל צורות הפרסום הרצויות לכם. רק לאחר מכן צריך להשקיע בכל פורמט פרסומי את המיטב, על מנת לא להכניס את כל הביצים בסל אחד. אם ערוץ שיווקי אחד יתברר כלא מועיל, תמיד אפשר להפסיק להשתמש בו ולהפנות את עודף התקציב לערוצים האחרים.

בונוס במתנה - אתרים מומלצים בתחום הפרסום והשיווק באינטרנט:

1. טייץ - עיצוב גרפי ושיווק במדיה החברתית: taitz.co.il
2. EPC - שירותי פרסום, בניית אתרים, וקידום בגוגל: 
epc-sites.com

2 תגובות:

  1. לפני הקידום צריך שיהיה לך אתר אני ממליץ על בניית אתרים בכל הארץ

    השבמחק
  2. לפני הקידום צריך שיהיה לך אתר אני ממליץ על בניית אתרים בכל הארץ

    השבמחק